fredag 7. april 2017

Oslotur

Fredag, 31.03, var alle yff gruppene på tur til Oslo. Vi besøkte Samtidsmuseet og galleri Willas.

På samtidsmuseet så vi på fotoutstillingen SNAP. Bilende som var utstilt hadde fokus på dokumentar og portrett. Innen dokumentarsjangeren fikk vi se bilder tatt på 60-, 80- og 90-tallet. Innen portrettsjangeren fikk vi se samtidsfotografi fra 90-tallet til 2016.

Fredagen før vi dro inn til Oslo fikk vi i fotogruppa i oppgave å finne mer informasjon om hver vår utdelte fotograf som hadde utstilling på Samtidsmuseet. Jeg fikk den norske fotografen, Signe Marie Andersen. Personlig så falt ikke Signe sine bilder i smak hos meg. Jeg er ikke helt den typen som liker den type arrangerte bilder.
Men en annen fotograf som jeg likte veldig godt var Spohie Calle. Det var ikke nødvendigvis at det var hun som hadde de fineste bildene på utstillingen, men hele historien bak bildene hennes var veldig interessant.

Generelt synes jeg besøket på Samtidsmuseet var utrolig interessant og innholdsrikt. Personlig liker jeg heller å gå rundt alene å se på bildene, enn å måtte følge en guide gjennom hele utstillingen.

Utstillingen på Willas, Arno Rafael Minkkinen sin Floating in the Air, synes jeg hadde mange fine bilder. Jeg likte godt hvordan han hadde brukt menneskekroppen som ulike elementer i alle bildene sine. Det er bilder som jeg aldri hadde klart å komme på ideer til, men som jeg synes er utrolig innholdsrike.


Generelt sett synes jeg Osloturen var en fin tur. Jeg likte best samtidsmuseet, mest fordi det var så mange ulike fotografer, og stort og romslig. En generelt sett fin utstilt utstilling. Jeg synes vi bør dra mer på skoleturer sammen!!:)

Xoxo Marte


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar